Nasz blog

Rehabilitacja i Trening Athletic 1080

Wszyscy jesteśmy sportowcami, a różnią nas tylko uzyskiwane wyniki. Jeśli zajmujesz się sportem amatorsko lub wyczynowo i borykasz się z problemem powtarzających się dolegliwości bólowych, przyjdź, zbadamy dlaczego przeciążasz swój narząd ruchu i gdzie jest główna przyczyna zaburzeń. Jeśli nie trenujesz a chcesz wiedzieć jak funkcjonuje Twoje ciało, metoda oceny funkcji jest także dla Ciebie. Możemy poprawić codzienne funkcjonowanie i uniknąć konsekwencji problemów przeciążeniowych w przyszłości.

Rehabilitacja i Trening Athletic 1080 oparte są na gruntownym zrozumieniu funkcji i istoty ruchu. Poprawa wyników treningu i rehabilitacji wymaga postrzeżenia ciała jako zintegrowanej całości. Badając i analizując funkcjonalne wzorce ruchu mamy możliwość ustalić przyczynę bólu i dysfunkcji oraz organ będący ich źródłem. Musimy pamiętać, że najczęściej przyczyna dolegliwości mieści się gdzie indziej, niż objawy które odczuwamy.

Przeprowadzając analizę ruchu globalnego, zwracamy uwagę na lokalną pracę poszczególnych stawów, mięśni i więzadeł. Dzięki temu możemy dokładnie ustalić gdzie znajduje się przyczyna nieprawidłowego wzorca ruchu. Testy mobilności i dynamicznej kontroli postawy wykonujemy funkcjonalnie, wykorzystując pełne trójwymiarowe ruchy wszystkich stawów.

Znając źródło problemu, możemy skoncentrować się na pracy z mobilnością i/lub stabilnością stawów. Łącząc z technikami terapii manualnej i odpowiednio dobranymi ćwiczeniami z powodzeniem likwidujemy przyczynę dolegliwości oraz redukujemy ryzyko powstawania kontuzji w przyszłości.

Zrozumienie ruchu ma ogromne znaczenie zarówno w treningu jak i rehabilitacji.

Małgorzata Wyporska, fizjoterapeuta

<< Wróć do poprzedniej strony