Fizjoterapia - Rehaorthopedica Kraków

Fizjoterapia

Fizjoterapia jest dziedziną zaliczaną do nauk medycznych. Fizjoterapeuta posiada wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii, oraz patofizjologii człowieka. Znając przyczyny występowania wielu schorzeń i dolegliwości ma możliwość wykorzystania odpowiednich technik w celu przywrócenia pacjentowi jego sparwności . Fizjoterapia to nie tylko masaż ale też precyzyjna diagnostyka układu ruchu oraz praca m.in. na układzie kostnym, mięśniowym, więzadłowym, limfatycznym. Całościowe spojrzenie na pacjenta jest niezwykle istotne i pozwala na uchwycenie sedna problemu oraz wszystkich objawów. Fizjoterapeuta może pomóc w leczeniu dysfunkcji układu nerwowo-mięśniowego, mięśniowo-szkieletowego, sercowo-naczyniowego oraz układu oddechowego. Fizjoterapia jest coraz bardziej doceniana we wszystkich grupach wiekowych i społecznych. Zauważono możliwość wspomagania naturalnych zdolności organizmu do samoleczenia, korygowania istniejących patologicznych zmian oraz brak konieczności stosowania farmakologicznych środków przeciwbólowych w wielu przypadkach klinicznych . Wizyta w gabinecie doświadczonego fizjoterapeuty może pomóc zdiagnozować problem, usunąć go, a tym samym znacząco poprawić jakość życia. Współcześnie fizjoterapeuci coraz częściej ukierunkowują się na terapię określonego rodzaju schorzeń. Można więc znaleźć gabinety rehabilitacji ortopedycznej, neurologicznej lub placówki specjalizujące się w terapii bólu. Fizjoterapia pozwala na kompleksowe prowadzenie terapii zarówno u osób starszych jak i sportowców lub małych dzieci i niemowląt. Dzięki odpowiednio dobranej terapii do potrzeb pacjenta, można przywrócić utracone funkcje takie jak np. chodzenie oraz wykonywanie czynności dnia codziennego, wypracować potrzebne kompensacje, uzyskać samodzielność oraz możliwie maksymalny powrót do zdrowia w krótkim czasie. Dawniej pacjenci trafiali do terapeuty po otrzymaniu skierowania od lekarza ortopedy, reumatologa lub neurologa. Natomiast obecnie zdecydowana większość osób zgłasza się do fizjoterapeuty w sposób bezpośredni. W celu wybrania dobrego specjalisty najlepiej zwrócić uwagę na ukończone kursy specjalistyczne danego terapeuty.