Rehabilitacja - Rehaorthopedica Kraków

Rehabilitacja prowadzona przez doświadczonych specjalistów przynosi ulgę w dolegliwościach bólowych oraz umożliwia powrót do sprawności fizycznej i samodzielnego wykonywania czynności dnia codziennego. Istnieje wiele metod, które są z powodzeniem wykorzystywane przez terapeutów np. terapia manualna, terapia tkanek miękkich, masaż tkanek głębokich, terapia punktów spustowych, kinesiotaping, neuromobilizacja, trening propriocepcji, ćwiczenia wzmacniające, metoda PNF, DNS, GDS oraz wiele innych.

Obecnie rehabilitacja jest chętnie polecana przez lekarzy, a fizjoterapeuci stanowią bardzo ważną część zespołu dbającego o powrót do zdrowia danego pacjenta. Najczęściej na rehabilitację zgłaszają się osoby, które doznały złamania kości lub urazu w obrębie stawu, przebyli uraz czaszkowo-mózgowy lub wielonarządowy, mają zwyrodnienia stawów lub osteoporozę, chorują przewlekle (np. astma, mózgowe porażenie dziecięce, SLA, SM), odczuwają dolegliwości bólowe (kręgosłup lub stawy obwodowe), doświadczyli urazu rdzenia kręgowego lub udaru mózgu, chorują na różnego typu schorzenia takie jak choroba Parkinsona lub zespół Downa oraz wiele innych. Nowoczesna rehabilitacja opiera się na dokładnej diagnostyce, dopasowaniu właściwej metody terapeutycznej, stałym monitorowaniu przebiegu usprawniania oraz ciągłym dostosowywaniu do aktualnego stanu możliwości pacjenta. Rehabilitacja medyczna stanowi kompleksowe działanie na rzecz osób niepełnosprawnych fizycznie. Podstawowym celem rehabilitacji jest przywrócenie możliwie maksymalnej sprawności, tak aby pacjent mógł samodzielnie funkcjonować, wrócić do swojej pracy zawodowej oraz czynności jakie wykonywał przed chorobą lub urazem. Klasyczny model rehabilitacji zakłada, że powinna ona być powszechna, wczesna, kompleksowa oraz ciągła. Rehabilitacja wczesna – im wcześniej zostanie wprowadzona odpowiednia terapia, tym większe szanse na odzyskanie dawnej sprawności pacjenta. Rehabilitacja kompleksowa – proces powrotu do zdrowia pacjenta powinien odbywać się pod nadzorem zespołu specjalistów dobranego do indywidualnych potrzeb. Rehabilitacja ciągła – rehabilitacja jest procesem, który powinien trwać odpowiednio długi czas, dlatego nie należy go skracać.