Choroba Pertesa - Rehaorthopedica Kraków

Welcome to your new page!

Remove this text and add your content here. Use named tabs to add content to different areas of your web page. Don't forget to add a title to your page, above.

Choroba Pertesa

Podejście osteopatyczne

Często między 4 a 8 rokiem życia dziecko zaczyna utykać, mogą występować bóle w obrębie biodra lub bóle ciągnące wzdłuż nogi. Wtedy należy rozpocząć diagnostykę w kierunku choroba Pertesa czyli jałowej martwicy kości udowej. Działanie osteopatyczne polega na pracy naczyniowej w obrębie ukrwienia głowy kości udowej. Jeżeli problem pojawia się po prawej stronie, może on być związany z dysfunkcją okrężnicy wstępującej. Ważne jest aby w tej sytuacji ograniczyć spożywanie dużej ilości nabiału i glutenu, które powodują stan zapalny jelit drażniąc mięsień lędźwiowy, co ma swoje konsekwencje dla odpowiedniej pracy biodra.

Podejście fizioterapetyczne

Jest to martwica niedokrwienna nasady bliższej kości udowej. Choroba nie leczona prowadzi do trwałego zniekształcenia w obrębie stawu biodrowego. Rolą terapeuty będzie przywrócenie i utrzymanie centralnego ułożenia głowy kości udowej w panewce, poprzez zmniejszanie napięcia w okolicy stawu i kompleksu miedniczo-lędzwiowego, rozluźnianie tkanek miękkich oraz rozciąganie przykurczy mięśniowych. Techniki fizjoterapeutyczne pozwolą na przywrócenie odpowiedniego unaczynienia stawu umożliwiając prawidłowe jego odbudowanie. Ćwiczenia ruchowe pomogą na zwiększenie zakresu ruchu w kończynie dolnej, wzrost siły mięśniowej, poprawę stabilizacji mięśniowej.

Czytaj więcej na naszym blogu...