Refluks żołądkowo-przełykowy - Rehaorthopedica Kraków

Refluks żołądkowo-przełykowy

Podejście osteopatyczne

Jest to cofanie się treści żołądkowej do przełyku. Może prowadzić do zapalenia przełyku. Dzieci z objawami refluksu często ulewają, czasami bardzo hlustająco . Lubią często być przy piersi żeby rozrzedza

kwaśną wydzielinę w żołądku, wolą przebywać w pozycji pionowej, często cmokają, są niespokojne, odchylają się do tyłu szczególnie podczas karmienia. Powodem refluksu może być ucisk i niedojrzałość w układzie nerwowym lub niedojrzałość samego żołądka jak i zwieracza przełyku , oraz zaburzenia napięcia w obrębie przepony. Techniki osteopatyczne szybko łagodzą dolegliwości a maksymalnie od dwóch do czterech tygodni wszelkie dolegliwości związane z refluksem ustają. Stosujemy techniki cranio-sacralne, manipulacje nerwów, trzewne i naczyniowe.

Podejście fizioterapetyczne

Refluks to zaburzenie w którym kwaśne treści oraz pokarm z żołądka wraca do przełyku i wyżej. Niemowlaki z refluksem to te, które wyginają się do tyłu, nie znoszą pozycji leżącej, wołają ciągle o picie, które chwilowo łagodzi objawy. U starszych dzieci problemy z refluksem mogą przyczyniać się do powstania wady postawy ciała (np. plecy okrągłe, postawa zamknięta, protrakcja barków). Praca terapeutyczna będzie polegała na wyrównaniu napięć w jamie brzusznej, skorygowaniu ustawienia żeber i przepony oraz na ruchomości i ruchliwości narządów wewnętrznych. Należy również wpłynąć na poprawę krążenia płynów i usprawnić funkcjonowanie nerwów czaszkowych.

Czytaj więcej na naszym blogu...