Układ moczowo-płciowy

osteopata pediatryczny

osteopata i fizjoterapeuta

Zaburzenia menstruacyjne mogą objawiać się bólem w okolicy podbrzusza, macicy z promieniowaniem na odcinek lędźwiowy/krzyżowy; jak również nieregularnymi miesiączkami albo ich brakiem. Dysfunkcje te mogą być spowodowane ułożeniem miednicy (najczęściej w silnym przodopochyleniu), które wpływa na napięcie struktur w obrębie miednicy mniejszej. Terapia osteopatyczna koncentruje się na zrównoważeniu pozycji miednicy, pośrednio również macicy, uwolnieniu kości krzyżowej, poprawie drenażu limfatycznego i żylnego z miednicy. Ze względu na położenie przysadki (gruczoł wydzielający wiele hormonów) w tzw. siodle tureckim w kości klinowej istotne podczas terapii jest sprawdzenie ruchomość i napięcia w jej obrębie. Leczenie osteopatyczne stanowi bezbolesną i bezinwazyjną terapię dla wszystkich kobiet cierpiących na dolegliwości w okresie miesiączki.

• Bolesne miesiączki

• Bóle kręgosłupa

• Nieregularność miesiączek

• Endometrioza

• Brak miesiączek

Częstą dolegliwością kobiecą są bóle kręgosłupa oraz dyskomfort i inne dolegliwości bólowe występujące podczas zaburzeń menstruacyjnych. Rehabilitacja pomaga przezwyciężyć te dolegliwości dzięki mobilizacji dna miednicy, a także rozciąganiu tylnej taśmy mięśniowo-powięziowej oraz obręczy miednicznej. Dzięki rehabilitacji, bezinwazyjnie i niefarmakologicznie, możliwa jest poprawa samopoczucia oraz komfortu funkcjonowania, a także eliminacja bólów.

Terapia osteopatyczna umożliwia zbalansowanie napięcia na poziomie mięśni dna miednicy i powłok brzusznych. Doprowadza także do uwolnienia kości krzyżowej i zrównoważenia funkcjonowania przepony. Jest metodą całkowicie bezbolesną i bezinwazyjną, nie mającą bezpośredniego wpływu na zdrowie dziecka.

• Przodujące łożysko

• Owinięcie pępowiną

• Obniżenie płodu

• Normalizacja napięcia

• Zmniejszenie ryzyka komplikacji okołoporodowych

Działania rehabilitacyjne pomagają uelastycznić mięśnie krocza i dolnego odcinka kręgosłupa. Uczą przyszłą mamę, jak rozluźniać dolne partie ciała oraz jak oddychać torem brzusznym, a także zapewniają optymalny tonus mięśni brzucha

• Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

• Wzmacnianie kręgosłupa

• Ćwiczenie mięśni dna miednicy

• Obniżenie płodu

• Redukcja napięcia

• Ćwiczenia oddechowe

W terapii osteopatycznej przeprowadzanej w przypadku nietrzymania moczu równoważy się napięcie w okolicy miednicy z uwzględnieniem dna miednicy. Techniki te mają zastosowanie w przypadku obniżenia napięcia mięśni dna miednicy po porodzie, a także w przypadku stanów pooperacyjnych, zaburzeń hormonalnych, problemów z prostatą. Równolegle równoważy się funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego.

• Obniżenie napięcia mięśni dna miednicy po porodzie
  • Zaburzenia hormonalne
  • Problemy z prostatą
  • Stany pooperacyjne
  • Zaburzenia układu nerwowego

Po porodzie częstą dolegliwością u kobiet jest obniżenie napięcia mięśni dna miednicy, co w konsekwencji doprowadza do nietrzymania moczu. W przypadku takich sytuacji stosuje się podczas rehabilitacji terapię behawioralną. Mobilizuje się powięzi pęcherza oraz cewkę moczową, a także ćwiczy intensywnie mięśnie dna miednicy. Pozwala to na całkowite wyeliminowanie problemu, a na pewno na jego ograniczenie. Specjalnie dla przyszłych mam powstał program „Atrakcyjna Mama”, którego celem jest przygotowanie całego organizmu do porodu pod względem fizjologicznym jak również zmniejszenie dolegliwości wynikających z ciąży.

• Obniżenie napięcia mięśni dna miednicy po porodzie

• Ćwiczenia mięśni dna miednicy