Atrakcyjna mama

osteopata D.O, fizjoterapeuta

Osteopatyczne oddziaływanie na bóle kręgosłupa obejmuje diagnostykę, której celem jest określenie przyczyny dolegliwości, terapię ostrych stanów bólowych, zastosowanie technik manualnych, mobilizację tkanek i narządów, manipulacje osteopatyczne, terapię tkanek miękkich. W rezultacie doprowadzamy do uwolnienia kości krzyżowej, usprawnienia drenażu żylnego kręgosłupa oraz ustąpienia napięcia w układzie mięśniowym i powięziowym, co oznacza eliminację bólu.

• Rwa kulszowa

• Rwa barkowa

• Przepuklina krążka międzykręgowego

• Nerwoból

• Lumbago

• Mrowienie kończyn

• Drętwienie kończyn

• Dyskopatia

• Zmiany zwyrodnieniowe

Postępowanie rehabilitacyjne w leczeniu bólów kręgosłupa polega na manualnym opracowaniu uszkodzonych struktur, eliminacji czynnika sprawczego bólu oraz stabilizacji tułowia. Wprowadzamy umiarkowaną aktywność fizyczną. Stosujemy ćwiczenia przynoszące ulgę, jak otwieranie klatki piersiowej czy rozciąganie odpowiednich mięśni ciała.

• Rwa kulszowa

• Rwa barkowa

• Wady postawy

• Przepuklina krążka międzykręgowego

• Nerwoból

• Lumbago

• Dyskopatia

• Zmiany zwyrodnieniowe

Terapia osteopatyczna umożliwia zbalansowanie napięcia na poziomie mięśni dna miednicy i powłok brzusznych. Doprowadza także do uwolnienia kości krzyżowej i zrównoważenia funkcjonowania przepony. Jest metodą całkowicie bezbolesną i bezinwazyjną, nie mającą bezpośredniego wpływu na zdrowie dziecka.

• Przodujące łożysko

• Owinięcie pępowiną

• Obniżenie płodu

• Normalizacja napięcia
Zmniejszenie ryzyka komplikacji okołoporodowych

Działania rehabilitacyjne pomagają uelastycznić mięśnie krocza i dolnego odcinka kręgosłupa. Uczą przyszłą mamę, jak rozluźniać dolne partie ciała oraz jak oddychać torem brzusznym, a także zapewniają optymalny tonus mięśni brzucha

• Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

• Wzmacnianie kręgosłupa

• Ćwiczenie mięśni dna miednicy

• Obniżenie płodu

• Ćwiczenia oddechowe

Bóle kończyn często mogą być powiązane z przebytymi kontuzjami czy nadmiernym wysiłkiem fizycznym. Niezależnie od rodzaju czy podłoża bólu, postępowanie diagnostyczne polegające na odnalezieniu przyczyny bólu i obraniu odpowiednich technik terapeutycznych, pozostaje podobne. Rodzaj terapii ustalany jest na podstawie szczegółowego wywiadu oraz zdiagnozowanej przyczyny. W zależności od dolegliwości zastosowana może zostać manualna terapia osteopatyczna tkanek miękkich czy terapia powięziowa, przywracająca prawidłową postawę i nawyki ruchowe.

Bóle kończyn bywają dolegliwością u kobiet w ciąży. W przypadku kobiet oczekujących potomstwa, szereg zmian hormonalnych oraz biomechanicznych może być przyczyną bólów kręgosłupa w odcinku lędźwiowym, piersiowym, szyjnym, które często promieniują w postaci drętwienia oraz bólu w okolicach obwodowych kończyn (dłonie, stopy). Złagodzenie czy eliminacja tych dolegliwości ma swoje podłoże właśnie w oddziaływaniu na bezpośrednie źródło bólu, stąd wykorzystanie w terapii technik uwalniających kość krzyżówą, balansujących miednicę oraz poprawiających kondycję przepony i klatki piersiowej. Bardzo ważne jest także zoptymalizowanie napięcia układu nerwowego.

• Drętwienie kończyn dolnych

• Mrowienie kończyn dolnych

• Bóle kończyn górnych

• Mrowienie kończyn górnych

• Puchnące nogi

• Zapalenie mięśni

• Bóle mięśni

• Zwyrodnienia stawów

• Bóle stawu kolanowego

• Bóle stawu skokowego

• Bóle stawu łokciowego

• Bóle stawu biodrowego

Działania rehabilitacyjne zmierzają przede wszystkim do eliminacji czynnika sprawczego powodującego bolesne dolegliwości. Kluczowy jest przy tym dobór odpowiednio dopasowanego, indywidualnego treningu motorycznego, który ma wykluczyć ból, a także zapobiec ewentualnym nawrotom. W przypadku dolegliwości bólowych kończyn u kobiet w ciąży terapia koncentruje się na tych partiach ciała, które w wyniku ciąży są najbardziej obciążone. Bardzo ważna jest poprawa ruchomości w stawach biodrowych i skokowych, co pozwala zapobiec częstym i nieprzyjemnym skurczom łydek. Równocześnie samo rozciąganie mięśni trójgłowego i płaszczkowatego w obrębie łydki przynosi oczekiwane efekty.

• Drętwienie kończyn dolnych

• Mrowienie kończyn dolnych

• Bóle kończyn górnych

• Mrowienie kończyn górnych

• Puchnące nogi

• Zapalenie mięśni

• Bóle mięśni

• Zwyrodnienia stawów

• Bóle stawu kolanowego

• Bóle stawu skokowego

• Bóle stawu łokciowego

• Bóle stawu biodrowego

Terapia osteopatyczna jest niezwykle skuteczna w przypadku mobilizacji blizny poporodowej. Stosowane techniki pozwalają na zwiększenie elastyczności blizny, zmniejszają uczucie dyskomfortu i bólu w okolicy blizny, a także w okolicy kręgosłupa. Terapia polega na pracy z napiętymi tkankami okolicy blizny, na pośrednim uwalnianiu napięcia z tkanek oraz poprawie ukrwienia i drenażu w okolicy blizny. Pozwala to także na zlikwidowanie ograniczeń ruchomości oraz korzystnie wpływa na poprawę wyglądu blizny.

• Poprawa wyglądu blizny

Mobilizacja blizny poporodowej jest często zupełnie zaniechana lub pomijana przez kobiety. Tymczasem rehabilitacja w bardzo korzystny i bezinwazyjny sposób pomaga poprawić wygląd blizny, zmniejszyć dyskomfort i ból, poprawić ruchomość. Dzieje się to dzięki indywidualnej pracy z terapeutą poprzez manualną mobilizację blizny, instrukcję jak automobilizować i pielęgnować bliznę, a także dzięki delikatnym ćwiczeniom rozciągającym okolicę blizny. W całkowicie bezpieczny sposób mamy mogą poprawić swoje samopoczucie i poprawić komfort sprawności fizycznej po niedawnym porodzie.

• Poprawa wyglądu blizny

Metody osteopatyczne pozwalają na zbalansowanie napięcia na poziomie mięśni dna miednicy i powłok brzusznych oraz uwolnienie kości krzyżowej. Ponadto równoważą funkcjonowanie przepony, klatki piersiowej i odcinka piersiowego kręgosłupa. Dodatkowym efektem jest stymulacja drenażu żylnego i limfatycznego.

• Profilaktyka nietrzymania moczu

• Przywrócenie równowagi w organizmie po porodzie

• Trauma poporodowa

• Pobudzenie laktacji

Rehabilitacja umożliwia odzyskanie równowagi mięśniowej oraz bezpieczny powrót do wagi ciała i sprawności sprzed rozwiązania. Za pomocą ćwiczeń mobilizujemy i kształtujemy powłoki brzucha, zapobiegamy nietrzymaniu moczu, a także pobudzamy organizm do szybkiego gojenia blizny po cesarskim cięciu.

• Profilaktyka nietrzymania moczu

• Ćwiczenia oddechowe